PROCES VERBAL 19.03.2021

Incheiat astazi, 19.03.2021, in sedinta extraordinara-de indata a Consiliului Local Eforie ce se desfășoară la sediul acestuia din Eforie Sud, str. Avram Iancu.

La ședința sunt prezenți: Abdula Doina-Geta, Andrei Vasile, Berheci Georgiana, Chiru Gigi-Christian, Ciocanel Niculae, Diaconu Ovidiu-Ioan, Ganea Valentin, Izet Hasan-Levent, Mincea Anisoara, Munteanu Dumitru, Nagy Catalin-Tiberiu, Orbocea Daniel-Victor, Pirvescu Floarea, Samson Elisabeta, Saracila Lucia, Tode Antonela.

Lipseste Tudor Silviu-Antonio.

Participa dl. Preoteasa Gabriel-Secretar oras, dl.Bucuresteanu Alexandru-Sef SJAAC, dra Greceanu Viorica-Administrator public.

Dna Tode este presedinte de sedinta.

Dna Tode – Buna ziua! Declar sedinta deschisa. Avem 2 puncte pe ordinea de zi. Supunem la vot ordinea de zi.

Se inregistreaza 16 voturi pentru ordinea de zi.

PCT.1 – Proiect de hotarare privind modificarea şi completarea HCL nr. 177/31.08.2020 privind instituirea unor măsuri fiscale

Dra Greceanu – Aici voiam sa mai adaugam un articol, sa spunem ca se completeaza cu prevederile Legii nr.207/2015 Codul de Procedura Fiscala. Teoretic, facilitatile fiscale pe care le acorda consiliul local nu se acorda societatilor care sunt in insolventa. In cealalta hotarare scrie clar. Aici nu s-a scris deoarece cand sunt in insolventa oricum nu se mai calculeaza. Facilitatile constau in anularea de accesorii. Ca si impact bugetar, avem in lista de ramasita. 1.900.000 lei ar fi doar accesoriile.

Dl.Chiru – Pentru care interval?

Dra Greceanu – Vorbim de datoriile pentru debite principale restante la 31.12. Conditia este sa vina contribuabilul, sa depuna o cerere pana la 30.06. Nu suntem obligati sa facem asta. Consiliul local hotaraste. Avem cativa contribuabili care s-au interest. Avem o persoana in Eforie care in momentul acesta inregistreaza debite de 8 milioane lei, din care accesoriile ar fi de 160 mii. Are si la ANAF. Daca vinde ANAF-ul, noi nu cred ca mai apucam ceva sa mai stingem din datorii. Este un potential comparator care ar fi de acord sa achite, daca anulam accesoriile. Nu vrem nici sa incurajam neplata.

Dl.Chiru – Fiecare solicitare trece prin consiliu?

Dra Greceanu – Vorbim nominal cand ajungem la punctul 2. La punctul 1, la 31.12, avem o lista de ramasita. La persoane fizice este de 3 milioane lei pe principal si accesorii de 1 milion. Eu am incasat 1.400.000 lei la 28.02 si din ramasita, si de anul acesta. La persoane juridice, lista de ramasita este de 5 milioane si accesorii de 800 mii. Din 5 milioane, 4.400 sunt in insolventa. La persoane juridice stam bine.

Dl.Ciocanel – Suntem inscrisi la masa credala?

Dra Greceanu – La insolventa, da. Pana in mai o sa facem inca o triere. E si Utilserv pe lista, de exemplu. Avem 198 mii dosare introduse la persoane fizice, am popriri pentru 1.120 mii lei, sechestre la 173 mii. La sfarsit de an am mai multe datorii pe persoane fizice decat pe juridice. Asta si pentru ca au luat in comodat pe persoana fizica minihoteluri si altele. Dupa sechestru, o sa organizam licitatii, sa vindem active.

Dl.Preoteasa – O mentiune este ca are la baza Ordonanta nr.69/2020 prin care legiuitorul ne-a dat posibilitatea ca persoanele fizice si juridice, care aveau debite la 31.03.2020, sa depuna cerere si sa fie scutite pana la 15.12.2020.

Dra Greceanu – Ordonanta nr.69 se refera strict la 31 martie. La luna decembrie aveam prelungirea facuta, era o ordonanta care o modifica pe Ordonanta nr.69. Este Ordonanta nr.226/30.12. ANAF da scutiri doar pana la 31 martie. Ordonanta nr.226 nu modifica articolele care se refera la local si practic intelegi cam ce vrei. Prelungirea pentru debit pana la 31.12 si prelungirea de 30.06 o dam pe art.185 din CPF.

Dna Samson – Ar trebui sa se faca publice listele cu persoanele restante.

Dra Greceanu – Nu avem voie.

Se supune la vot proiectul de hotarare si se inregistreaza 16 voturi pentru.

PCT.2 – Proiect de hotărâre privind acordarea înlesnirilor de plată a obligaţiilor fiscale restante datorate bugetului local al Oraşului Eforie de către contribuabilii persoane fizice şi juridice

Dra Greceanu – Aici vorbim de o hotarare pe care trebuia sa o avem ca si standard. In 2015, cand a aparut noul CPF, a fost prevazuta. La noi nu s-a facut. Este o procedura standard, ca o persoana care are o perioada de dificultate sa poata beneficia de esalonare la plata. Aici nu am prevazut ca se anuleaza accesorii. Nu se aplica la insolvente, nu se aplica pentru suma totala mai mica de 3 mii lei la persoane fizice si 10.000 lei la persoane juridice. Perioadele de esalonare, conform legii, nu pot depasi 5 ani. Si de aceea am propus ca la persoanele fizice, pentru sume intre 3 mii si 5 mii, sa fie maxim 12 luni, intre 5001 si 10.000 sa fie 24 luni, peste sume de peste 10.000 lei, 36 luni, dar cu aprobarea consiliului local.

Dl.Chiru – La punctul 1 nu mai trece prin consiliu.

Dra Greceanu – Nu. Eu aici am propus niste sume care au fost si in dezbatere pe site. Daca aveti alte propuneri … La persoanele juridice, pentru sume intre 10 mii si 20 mii maxim 12 luni, 20 mii si 50 mii – de la 13 la 24 luni, pentru sume intre 50 mii si 80 mii – 48 luni cu aprobare in consiliu si ce e mai mare de 100 mii lei – de la 49 la 60 luni cu aprobare in consiliu. Conditiile de acordare sunt cele din CPF. Nu orice debitor poate sa beneficieze de esalonare la plata. Nu e pentru rau platnici. Partea cu executarea nu este asa usoara. Cand se pun in vanzare active, nu se grabeste nimeni sa cumpere. Primaria nu este agentie imobiliara sa stam sa vindem.

Se supune la vot proiectul de hotarare si se inregistreaza 16 voturi pentru.

Dl.Chiru – Se tot vorbeste de un dosar de administrare frauduloasa. S-a angajat aparator?

Dl.Bucuresteanu – Asta e o lacuna legislativa in Romania. In dosarul ala penal, in care ti se face o plangere penala, nimeni nu-ti spune ce obiect are si cine a facut plangerea. Te trezesti cu adresa la UAT Eforie, cum am primit, sa le dam documentul x ca “eu cercetez o plangere”.

Dl.Chiru – Dar poti sa-ti angajezi aparator.

Dl.Bucuresteanu – Daca esti parte in proces. Daca nu, iti zice ca doar a cerut niste hartii. In momentul in care ti se face o plangere, nici macar nu stii pentru ce ti s-a facut. Ulterior am aflat ca de fapt era vorba de niste imobile inventariate in domeniul privat al orasului si Apele Romane au sarit “ca de ce sunt ale voastre si nu sunt ale noastre”. Cam despre asta e vorba in dosarul ala penal.

Dna Tode – Declar sedinta inchisa.

Drept pentru care am încheiat prezentul proces-verbal, într-un exemplar.

PRESEDINTE DE SEDINTA                                                CONTRASEMNEAZA

        CONSILIER                                                   SECRETAR GENERAL ORAS EFORIE

      TODE ANTONELA                                                       PREOTEASA GABRIEL

Sari la conținut